Alla inlägg under juli 2014

Av Agnes - 26 juli 2014 14:27

Hej!
Här kommer en sen uppdatering från Liseberg!

I måndags var jag, Tova och Moa på Liseberg med våra familjer. Vi kom dit ungefär halv tio och då bjöd Jocke (Moas pappa) på Cola (som hade fått av min pappa dagen innan bara för det stod dela en Coke med brosan) till alla som ville ha. Där satt vi ich pratade tills Tova och hennes familj tittade fram. Sedan gick vi till ingången som var stängd så vi fick gå runt hela Liseberg till huvud ingången. Där ställde vi oss i kön och efter kön hade öppnat gick det rätt snabbt att komma in. Jag och några till gick på toa medans Tova och Moa skulle ställa sig i kön till Helix. Men de kunde de inte för de hade sparrat av. De tog inte väck avspärrningen förräns kvart i elva. Då skyndade vi oss till Helix. Där fick vi inte stå så länge i kön. Som var tur. Sen åkte vi alla möjliga karuseller. Vi gjorde t.ex en fototävling vilken som kunde ta den roligaste bilden i FlumRide. Mitt lag förlårade.
Den min favorit karusell var kanonen och AtmosFear


Helix:

Av Agnes - 12 juli 2014 00:40

Det kan väl inte bara vara jag som är sömnlös i natt. Jag är jättetrött men jag kan bara inte sova. Så istället ligger jag i mörkret tillsammans med en liten mygga som hittat hit. Den lilla myggan söker sig till ljuset av min mobil. Så den är vid mitt ansikte hela tiden. Något som stör mig.

Godnatt bloggen
Godnatt myggan och se till att sova nu!

Av Agnes - 11 juli 2014 16:27

Hej!
Idag har jag bakat glutenfria syltbollar med blåbärs sylt typ.
Recept:
125g smör/margarin
3msk socker
1/2 ägg
2 1/2 dl potatismjöl
Fyllning:
Valfri sylt

Sätt på ugnen på 175c varmluft. Blanda ihop matfettet och sockret för hand, se till så det inte finns smörklumpar kvar! Blanda sedan i ägget och potatismjölet. Gör små bollar av degen och lägg dem på en insmörjd plåt eller på bakplåtspapper. Tryck sedan till bollarna så de blir platta. De ska inte vara för tunna. Gör sedan gör sedan ett hål i kakorna. Hålet ska dock inte gå igenom bottnen. Fyll sedan hållen med sylten. Sedan är det bara in med dem i ugnen och låta dem stå där i 15minuter ungefär. Sen är det bara att servera!

Hoppas att de blir goda! ??

Såhär såg mina kakor ut. För att inte sylten ska rinna ut, så får man göra lite större hål eller ta mindre sylt!

Av Agnes - 11 juli 2014 14:12

Hej!

Igår såg jag något som jag verkligen inte trodde såldes på en marknad. Tre åsnor.

Där stod dem i värmen på Hästveda marknad. Hur gulliga som helst.
Undra om det fanns fler från början.
Men, vem köper åsnor.
Jag trodde inte att de fanns i Sverige som husdjur. Bara som djurparksdjur. Men där, på djurmarknaden stod tre stycken. De var bara att gå och köpa dem om man hade pengar. Men vill man köpa en åsna. Vad har man för nytta av det. Är det för att ha dem som keldjur (jag skulle haft det) eller?

Undra om någon blev såld?

Av Agnes - 9 juli 2014 16:20

Hej! Igår satt jag och letade efter film eller någon tv-serie. Jag hittade inte något intressant så jag tänkte se om de danska paradise hotel var lika som svenska. Jag trodde Sveriges program var bättre, men Gud vad fel jag hade. Det danska var tusen gånger bättre än det svenska. Det danska programmet har fler säsonger än både Sverige (3) och Norge (6). Inte undra på att det danska är bättre när de har haft flest säsonger. Så om ni inte har något att kolla på, rekommendera jag Paradise Hotel.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards